home Spijkerschrift voorbeelden 1 voorbeelden 2 nieuws formulier.htm
Start
Aangenaam
Uitgeverij
Communicatie
Tekstschrijven
Webshop
Links
Formulier

   Communicatie
   communicatie | publicatie | vormgeving


    Geslaagde communicatie: De bedoeling van de communicatie komt overeen met het effect.
    Met andere woorden: de bedoelde betekenis wordt opgemerkt door de ander.

    Mislukte communicatie: De bedoeling en het effect van de communicatie zijn verschillend
    (en dat wordt niet opgemerkt).


Al van oudsher hebben mensen contact met elkaar onderhouden.
De vorsten en satrapen in de Perzische oudheid waren doorgaans
in enkele dagen op de hoogte van wat zich ver van hun paleizen of
regeringsgebouwen afspeelde. Met of zonder paard repten ijlboden
zich van veldheer naar heerser en omgekeerd.

 

Korte boodschappen werden doorgaans mondeling overgebracht.
Langere berichten en vertrouwelijke post gingen schriftelijk: op klei- of wastabletten,
stenen 'tafels' dan wel papyrusrollen. De bekendste van alle boden was zeker
Pheidippides, de eerste 'marathonloper'. Als gelegenheidsbode zou deze Griekse
infanterist na een veldslag de 42 kilometer tussen Marathon en Athene rennend
hebben afgelegd. Volgens de overlevering had hij nog maar net de adem om zijn
boodschap uit te spreken, voordat hij dood neerviel. Die boodschap was gelukkig
kort en eenduidig: we hebben gewonnen.


Het is wat wij voor ogen hebben. U de winnaar laten zijn!
Dat dood neervallen past dan weer niet in onze bedrijfsvoering.
Omdat het toch afbreuk doet aan de continuiteit van onze samenwerking.
Papyrusrollen en kleitabletten zijn inmiddels ook vervangen voor moderne
middelen. Er zijn haast geen beperkingen en de mogelijkheden zijn talrijk.
Voor uw specifieke situatie moet er dan ook een passende vorm
van communicatie af te spreken zijn.
 

Smartistique :  communicatie | publicatie | huisstijl | vormgeving

www.hofland-interim.nl




 

 

 

Aarzel niet om contact
op te nemen a
ls u meer
wilt weten.

U bepaalt vervolgens of
het klikt en of u zich thuis voelt bij Smartistique.


Kortom: 
'SMART IS TIEK'  
is de naam,
hoe maakt u het ?!
Aangenaam
kennismaken.